Lucrurile sunt foarte simple și limpezi: ca să obții un produs natural, trebuie să respecți un protocol. Vinul, oțetul și șampania sunt făcute din struguri… dar nu-s la fel.
De ce? Pentru că au protocoale de obținere diferite.
De ce nu se mai respectă protocoalele naturale? E simplu: sunt costisitoare, durează și scade profitul.
Nu-i mai ușor să pui o etichetă frumoasă, pe care să scrii «super-aliment» sau «Bere naturală»…?
Ba este, doar că beneficiile nu sunt ale consumatorului…
Ce înțeleg comercianții de soluții saline despre Plasma Quinton?
Ce înțeleg ei despre vortex marin, fito-zooplancton, extragere la 30 m adâncime (ferit de oxidare aer/soare)?
Despre oxidarea acizilor organici, umplere fiole la presiune negativă, sudura la rece?
Adică despre ceea ce face de un secol Laboratorul Quinton: https://quinton.bio/about-us/laboratory-history
Din păcate, nu înțeleg nimic!
Iar dacă producătorii nu înțeleg nimic, ce să ceri de la distribuitori?
Din surse private, știu că majoritatea produselor de genul fiole/sticle cu apă de mare, care au apărut ca ciupercile după ploaie în ultimul timp și în Romania, provin ca și materie primă de la societatea Odemer.
Am intrat pe site-ul Odemer ca să aflu detalii despre procesul tehnologic:
Din cele 3 fraze menționate, am aflat o parte din deosebitul proces tehnologic (subliniat cu 2 linii roșii): apa de mare este colectată ca la vidanjare fose septice: direct cu furtunul de la malul mării și transportată apoi, către cine dorește, cu un camion cisternă alimentar. N-am idee ce lungime are acel furtun, dar nici nu contează. Soare, oxidare, temperatură….nici astea nu contează… Sterilă să fie! Și este, căci la saramură nu prea trag bacteriile patogene, iar apoi o fiertură și o filtrare rezolvă orice dilemă.
Partea mai comică am găsit-o la istoric. Comică pentru mine, dar tristă pentru cei care plătesc un preț semnificativ pentru o saramură sterilă. Traducere succintă din falnica istorie a celor de la Odemer (rugăm lectorii să traducă tot articolul cu google translate):
„În 1994, lui Daniel Lucas, un proprietar de nave de pescuit în Saint-Malo, i-a venit ideea să-și folosească vaporașul de pescuit pentru a colecta apa de mare în largul coastei Saint-Malo, cu scopul de a o filtra cu «Metoda Quinton», si apoi să o ofere laboratoarelor farmaceutice care lucrează sau fac cercetări cu această materie primă.”
Unde o filtra, cu ce o filtra, nu am înțeles, căci în perioada respectivă el deținea doar un vapor de pescuit, după cum vedem din textul ce urmează: „După 4 ani, își dă seama că analizele chimice nu arată nici o diferență de calitate între apa de mare de la adâncime și cea de la țărm, așa că a decis să pompeze direct cu autocisterna la malul mării.”
O ține așa până în 2016, când noul manager, doamna Mme Créoff-Quéré «achiziționează o linie de îmbuteliat». Deci din ’98 până în 2016, adică 18 ani, s-a cărat cu cisterna apă de la malul mării și s-a vândut la metru cub. Și nu că pescarul Daniel ar fi rău intenționat, dar atâta înțelege el și cei asemenea lui despre Plasma Quinton.
Apoi vin tare din spate distribuitorii de genul Veni, vidi, vici și spun consumatorilor: „Această plasmă marină provine de la un laborator cu peste 28 ani de experiență în tratamentul apei de mare”!
Deci 28 de ani de experiență în Plasma marină, deși firma are doar 10 ani de existență: https://www.societe.com/societe/laboratoire-csbs-odemer-790257794.html Iar acest faimos «Laborator» are ca domeniu de activitate de 10 ani «vânzare la distanță pe catalog specializat». Deci au pus 4 ani de pescuit + 14 ani de pompat cu cisterna la malul mării + 10 ani de vanzare online și rezultă 28 ani de experiență în Plasma Marină!
Concluzie
Această recentă avalanșă de produse cu apă de mare sterilă în România are o explicație foarte simplă. Eficacitatea produsului Plasma Quinton de pe bioscem.ro este deja răsunătoare, iar produsul este deja cerut în farmacii și magazine online. Este de ajuns deci ca persoane pasionate de marketing să creeze o reclamă care să introducă un amalgam între cele două categorii de produse (gen SONY/SQNY), mizând pe lipsa informațiilor aprofundate despre Plasma Quinton, iar alba-neagra va face victime.
Spun victime, pentru că majoritatea persoanelor caută acest produs nu din cauza unei reclame, ci pentru că altcineva i-a vorbit de rezultatele sale extraordinare. Ori la farmacie sau în online, în general, surogatele boostate de reclamă vor apărea în față, atribuindu-și aceleași proprietăți, iar persoana respectivă va avea rezultate extraordinar de nule.
Și uite-așa, amalgamul și confuzia vor crește ca o avalanșă, în detrimentul persoanelor care doresc să obțină rezultate, ceea ce se poate obține doar cu produsul original.
Dar dacă tot e vorba de apa de mare pompată cu cisterna direct de la mal, la 300 de ron litrul, sugerez să se aducă apa de mare la 20 L de la biovie.fr, că și acei producători trâmbițează că vând «plasma Quinton». https://www.biovie.fr/fr/548-plasma-marin-hypertonique-20-litres.html
Măcar să fie o saramură la 7 lei / litru, nu la 300ml, în varianta lejeră la 3L, și să fie numită «Ana are mare». Are mare nevoie de ignoranți, adică: apa, aerul și fraierul… Apoi să văd cum vor justifica comercianții-diletanți diferența de 20 ori mai ieftină între fiolele acelea sterile și cea la 3l !
Revenind la lucruri serioase, persoanele avizate cunosc faptul că reclama este invers proporțională cu calitatea produsului, mai ales în domeniul suplimentelor alimentare. Vezi cazul probioticelor, unde s-a dovedit într-o anchetă că cel mai recomandat și mediatizat probiotic din Romania, s-a dovedit a fi de 2500 x (!!) mai puțin rentabil decât un alt probiotic din afară, pe care nimeni nu dorea să-l aducă în țară. Comercial, este mai ușor și mai profitabil să investești în reclama unui surogat. Produsele originale, eficiente și complete cam deranjează, pentru că un produs viu crează și reacții de vindecare, și nici un comerciant n-are timp, nici chef de explicații..
Doar cei pasionați de Vitalitate au timp!